فعالان بازار میگویند بیشتر مشتریان ایرانی هنگام خرید لوازم خانگی یک ضعف بزرگ دارند. آنها به متراژ فضای مسی و نیازهای واقعی شان توجه نمیکنند. همین موضوع عمدهترین علتی است که هزینههای اضافه به آنها تحمیل میکند. برایتان چند مثال میآوریم:
مشتریان زیادی علاقهمندند بزرگترین نمایشگرهای تلویزیونی را خریداری کنند. این درحالی است که محل زندگی آنها آپارتمانهایی با متراژهای کوچک است. آنها یک راز مهم نمایشگرهای تلویزیونی را نمیدانند. تفاوت کیفیت و وضوح تصویر نمایشگرهای بزرگ نسبت به نمایشگرهای کوچکتر در فواصل زیاد به چشم میآید. درواقع این موضوع به آن معنی است که یک نمایشگر بزرگ در خانهای کوچک عملکرد یک نمایشگر جمع و جورتر را دارد و مشتری برای آیتمی هزینه اضافهتر پرداخته است که عملا به کار او نمیآید.
خرید لوازم خانگی با ظرفیتهای بالا یکی دیگر از عادات نادرست مشتریان ایرانی است. یک لباسشویی 12 کیلوگرمی برای یک خانواده 4 نفره تنها به معنای اتلاف انرژی بیشتر و هزینه بالاتر است. علاوه بر این کارخانه سازنده در ازای ارایه لوازم خانگی با حجم بالاتر، برای محصول خود قیمت بیشتری تعیین میکند. به این ترتیب خرید لوازم خانگی با ظرفیت بیشتر از نیاز به معنی پرداخت پول بیشتر برای خرید کالا و پرداخت هزینه بیشتر انرژی مصرفی است.
به شعارهای تبلیغاتی اهمیت ندهید. اغراق یکی از شگردهای شرکتهای تبلیغاتی است. آنها از صاحبان کالا پول میگیرند تا به بهترین وجه ممکن شما را به خرید یک کالا قانع و ترغیب کنند اما این به آن معنا نیست که تمام حقیقت با شما در میان گذاشته شده است.
قبل از اینکه فریفته تبلیغات شوید درباره آن کالا و معایبش پرس و جو کنید یا در اینترنت جستوجو کنید. یادتان باشد رقبای آن کالا در سایر برندها را نیز با دقت بررسی کنید تا بتوانید تصمیم بهتری بگیرید. بهترین راهنمای شما برای خرید یک وسیله نه فروشندگان هستند و نه تبلیغات. بهترین راهنمایان خود خریداران هستند. نظر سایر خریداران یک کالای مشخص را بپرسید. آنها ممکن است در بین اعضای فامیلتان باشند یا همسایه و همکارانتان.
ممکن است در تاپیکها و گروههای گپ و گفتوگو در فضای مجازی نیز بتوانید آنها را پیدا کرده و از آنها درباره معایب برند موردنظرتان نظرخواهی کنید.
درباره این سایت